Uteservering med Eksjös bästa utsikt

Mitt i stan ligger en restaurang som har Eksjös absolut bästa uteservering. Minns första gången jag promenerade förbi här. Jag tänkte direkt att här ligger nog en riktigt mysig kvarterskrog med trästadskänsla och irländska influenser, men märk min förvåning när jag upptäckte att uteserveringen tillhör en kinakrog! Höll på att tappa hakan 🙂

Vi har beställt take-away från restaurang Peking några gånger och det är helt okej mat för priset och en jättegullig tant som tar emot beställningarna. Några vänner har beställt sushi som fick klart godkänt. Men utsikten slår allt! Tyvärr bor vi ju i den del av världen där man inte kan sitta ute året runt så just nu ser det lite tråkigt ut, men till sommaren fylls verandan snabbt av soldyrkande människor. En mer idyllisk uteservering får man leta länge efter!

 

Lämna en kommentar