Saker att se fram emot: Eksjö julmarknad

Det finns några saker som jag ser fram emot hela året. Eksjö julmarknad är ett sånt tillfälle! Det finns nog ingen julmarknad jag har varit på som är så mysig och stämningsfull som den. Kan verkligen rekommendera ett besök här i Eksjö den 8-9 december 2012. Då fylls hela gamla stan med riktiga marknadsstånd och man kan fynda allt från hantverk och stickade sockar till alla julens godsaker! Det finns en tant som gör så ljuvliga saffransbullar så de bara smälter i munnen, det marknadsståndet får ni inte missa!

Visit Eksjö har skrivit en bra text om julmarknaden. Jag missade att ta med mig kamera förra året men i år ska jag komma ihåg det och inte bara gå all in på alla godsaker.. Här kommer en söt liten tomtevideo från marknaden, hihi.

Agneta Ahlstedt har tagit massor av vackra bilder under julmarknaden, kika gärna in på hennes blogg! Där kan ni bland annat hitta den här bilden:


Foto: Agneta Ahlstedt

2 thoughts on “Saker att se fram emot: Eksjö julmarknad

  1. Pingback: Gnistrande glimmande glittrande snö | Eksjö sounds

Kommentera

