Välkommen vackra höst

Jag sitter på balkongen i min fyndfåtölj från loppisen på i12 och njuter av en perfekt höstdag. Luften är krispig och glasklar och solens strålar strilar genom lövkronorna i skogen bredvid huset. Det glittrar vackert i bladverket som sakta börjar ändra färg från smaragdgrönt till gyllene gult. Himlen är blygt ljusblå och inte ett moln syns på hela himlavalvet. I skogen bredvid vårt hus trängs ståtliga björkar med darrande aspar vid varje vindpust bryts solstrålarna till en kaskad av ljusstrålar som skapar ett levande mönster på väggen bakom mig. Jag hoppas vi får många såna här fina höstdagar i år!

Dagens sound följer hösttemat; Autumn Leaves här i instrumentalversion med en av mina favoritjazzartister, Miles Davis.

Kommentera

