Eksjös vackra gamla skyltar

Inne i stan vimlar det av vackra gammeldagsa skyltar. Blir lite till mig varje gång jag promenerar nedför kullerstensgatorna och lyfter blicken upp mot de härliga skyltarna. Så jag tänkte dela med mig av några av dem här, så att ni också får bli lite till er 🙂

Här i stan fanns en gång i tiden en tobaks- och pappershandel. Den är för länge sedan nedlagd, men istället finns där en hattmakare som gör fantastiska konstverk. Ett ställe jag verkligen rekommenderar om ni någon gång besöker Eksjö, och ett ställe som jag gärna återkommer till för att inspireras.

Här i stan finns också ett chocolaterie, som säljer alla möjliga produkter som har med choklad att göra. Ett mekka för alla oss chokladoholics : )

One thought on “Eksjös vackra gamla skyltar

  1. Pingback: Eksjös vackra gamla skyltar del II | Eksjö sounds

Kommentera

