Bruzaholm rastplats – en bortglömd pärla längs väg 40?

Jag har åkt förbi Bruzaholm ett par gånger och sneglat på den lilla rastplatsen som finns där, och tänkt åh så mysigt det ser ut. Häromdagen när jag åkte förbi där igen kollade jag på klockan och insåg att jag inte hade någon tidspress, så jag svängde in och stannade till en liten stund för att insupa atmosfären. Det var det värt. Ett litet vattenfall kastade sig ut från den stora blanka vattenspegeln och i skymningen låg det ett magiskt ljus över platsen.

Bruzaholm är ett litet samhälle med ungefär 250 invånare som ligger strax utanför Eksjö. Det är en gammal bruksort och är känt för att vara en av två (!) orter i Sverige med z i namnet.

One thought on “Bruzaholm rastplats – en bortglömd pärla längs väg 40?

  1. Pingback: Gokart i Bruzaholm | Eksjö sounds

Kommentera

