Eksjö stadsfest och loppisfynd

Idag sätter Eksjö Stadsfest igång. Hela gamla stan är i rörelse och förberedelserna pågår överallt. Det är riktigt kul att se hur stan verkligen lever upp. Som förstagångsbesökare på stadsfesten är jag riktigt nyfiken på hur de har löst det med alla scener och festivalområdet och allt sånt. Är det någon som har varit här förr och kanske har lite nybörjartips?

Ska verkligen bli kul att se Loreen här i Eksjö. Känns som att hennes stil passar bra in i den här stan.. Det sägs att hon ska göra ett yogapass med publiken innan spelningen också, hihi : ) Ett annat band/artist som jag verkligen ser fram emot är Hang Massive, en duo som spelar riktigt häftig musik på oljefat. Kolla in videon nedan:

Har också hunnit med lite loppis, denna gången besökte vi en mycket speciell antikhandlare. Det är verkligen värt ett besök, det kan vara den häftigaste antikaffären jag nånsin har varit in i, och jag har besökt ganska många : ) Den liknar faktiskt ingenting som jag har sett förut.. Mixen av alla saker, lokalen och den excentriske ägaren är riktigt häftig! Här kommer några bilder från besöket, det ser ut som en blandning mellan Alice i underlandet och en samlare som gått berserk. Affären heter Antik & Gjutjärn och säljer/renoverar även gjutjärnskaminer. Den ligger på Nybrogatan 7 mitt i stan (klicka på länken för karta) och har öppet jämna veckor onsdag-fredag 14-18 lördag 11-15. Rekommenderar verkligen ett besök!

 

Kommentera

