Sneak peek of the week

Det finns så många vackra trädgårdar och gårdar här i Eksjö, och under den vinjetten ‘Sneak peek of the week’ tänkte jag dela med mig av några fynd. Vissa gårdar är öppna att beundra medan andra är lite mer hemlighetsfulla.

Sneak peek

När jag promenerade genom stan, så hörde jag på avstånd en melodi. Genom gränderna och gatorna slingrade sig ljudet av en glad fanfar, men hur jag än jagade ljudet, gata upp och gata ner så kom det aldrig närmare. När jag till slut gett upp hoppet på att få se de tillhörande musikerna till melodin, så gick jag förbi det lilla torget vid museet. Precis då marscherade orkestern in, kompanjerade av glada toner.

Household Troops Band of the Salvation Army

Orkestern visade sig vara inga mindre än Household Troops Band of the Salvation Army och deras uniformer var som tagna ur De tre musketörerna. Enda skillnaden var att dessa tappra själar var utrustade med instrument istället för svärd. En fantastisk avslutning på promenaden.

De tre musketörerna

Kommentera

