Stan fylld med kaos

Hade tänkt mig en stilla liten tur till djuraffären för att köpa hundmat idag. Solen sken och hela min gata doftade av lavendel. Den lilla turen blev allt annat än stilla. Nu när jag precis lärt mig hitta någorlunda (peppar peppar) här i stan så kommer all världens orkestrar hit och ställer till det för mig.

Du vet, den vanliga – höger vid centralskolan, och sen bara korsa gågatan så är jag framme. Förutom att det stod en ståtlig och bastant militärtrafikpolis mitt i vägen. Hans hand berättade tydligt att ”här kommer du inte förbi, minsann”. Nog för att Eksjö är en militärstad, men det här?

Nä, jag fick gott vänta, för ser ni kära vänner, att när det är tattoo, ja då är hela stan fylld av orkestrar som marscherar hit och dit, och då får en trött liten bil gott vänta till sin tur. Jag må ju säga dock, att det var en himmelens trevlig underhållning under tiden. Inte varje dag man får livemusik i bilkön!

Kommentera

